Holland? Ligt dat niet in Duitsland? - Reisverslag uit Fleetwood, Verenigd Koninkrijk van Jildou Veldman - WaarBenJij.nu Holland? Ligt dat niet in Duitsland? - Reisverslag uit Fleetwood, Verenigd Koninkrijk van Jildou Veldman - WaarBenJij.nu

Holland? Ligt dat niet in Duitsland?

Blijf op de hoogte en volg Jildou

22 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Fleetwood

Hallo thuisfront! Heb al een tijdje niets van me laten horen, dus nu werd het echt weer een keer tijd geloof ik.
Vorige week vrijdag was het Rea's verjaardag, en ik besloot samen met Noortje kadootjes voor haar te halen. We haalden schoonheidsproductjes en een leuk kado tasje. In de tram besloten we het in elkaar te zetten, en daarna zetten we het tasje fijn naast ons neer. Eenmaal in Fleetwood stappen we al druk pratend uit de tram, en als we bijna thuis zijn, vraag ik aan mijn mede Hollander: 'zeg, beste maat, heb jij het kadootje?' het antwoord was: .. nee? Jij? Wij natuurlijk in alle staten van paniek, maar tegelijkertijd was het hilaaarisch. Wij lopen terug naar het tramstation, en op dat moment komt er een tram binnenrollen. Helaas waren we nog op een paar honderd meter afstand, dus besloot ik een sprint in te zetten. Dit gaat nogal lastig met een rugzak om, dus met de woorden 'PAK MIJN RUGZAK, NOORTJE!!!' begin ik richting de tram te rennen. Ik geef aan dat ik de tram in wil, stel de vraag of ze een tasje hebben gevonden, waarna de tram opeens begint te rijden. MET MIJ ER NOG IN!!!! En ze hadden het tasje niet eens.. Snel die tram stil gezet, mij er chagrijnig uit gegooid en gewacht op de volgende tram. Daar was dan eindelijk het kadootje en alles ging vervolgens volgens plan.

Op de zaterdag hebben we vrijwel niets gedaan behalve poging tot winkelen, eten en chillen. Ook de zondag zag er ongeveer hetzelfde uit.
Oh, vorige week had ik trouwens nog een voetbalwedstrijd. Het was heeerlijk om even op het veld te staan, maar ik moet toch eerst even mijn plekje vinden hier voordat ik me ergens anders op ga storten.
Dan nu een lijstje met vragen die de internationale studenten en ik hebben gekregen over onze thuislanden, van Engelsen:
'Holland? Ligt dat niet in Duitsland?'
'Nee joh, dat ligt in Zwitserland, toch?'
'Zwitserland.. Ligt dat in Denemarken? Ja, en Denemarken ligt onder Rusland.'
'Natuurlijk weet ik waar Zwitserland ligt, dat ligt vlak onder Finland.'
'Spreken jullie in Noorwegen Noors?'
'Huh is Nederland kleiner dan Engeland?'
... Jaaaa, het is allemaal heel verrassend dat mensen dit niet weten!

Deze week begon school pas echt, en psychologie is heel zwaar! Heel interessant, maar heel zwaar. Media studies is zeker mijn lievelings vak! Heel interessant en echt vermakelijk. Engels is erg makkelijk en het is choquerend dat ik betere spelling heb dan de Engelsen uit mijn klas!
Tot slot heb ik nog Moderne geschiedenis, wat heel interessant is, maar, opnieuw, heel moeilijk. Ik hoop dat ik het essay schrijven snel onder de knie heb, dat zal alles al een stuk makkelijker maken!

Elke dag na school ben ik heel moe, en dan moet ik nog huiswerk maken en de dagen gaan echt heel erg snel voorbij! Soms vergis ik me zelfs in het aantal weken dat ik al gehad heb. VREEMD!
Van de week ook voor het eerst fish en chips gehad. Zeker lekker maar vooral heel veel vet! Echt een hapje voor als je het verschrikkelijk koud hebt!

Afgelopen avond zijn we weer Blackpool ingeweest met een groepje internationale studenten, vet gezellig en heel veel gelachen en naar vuurwerk gekeken. Morgen gaan we weer naar Noortje en Paulina, en 's avonds natuurlijk xFactor kijken!
Hopelijk hebben we gauw een aantal Engelse buddies die ons wat meer van Blackpool kunnen laten zien.

Tot slot vertel ik jullie dat ik volgende week zaterdag naar Manchester ga voor een dagje! LEKKER WINKELEN.

kusjesssss!

xxxx

  • 22 September 2012 - 00:58

    Noortje:

    Hahahahahaha, oke ik lig weer in een scheur als ik denk aan vorige week vrijdag, het was hilarisch!

  • 23 September 2012 - 13:32

    Debby En Paul:

    Hello Jill

    Leuk al je hilarische belevenissen te lezen, we merken wel dat het zo langzamerhand een stukje beter met je gaat.
    Al zul je best af en toe wel heimwee hebben. Wees blij dat je in het digitale tijdperk leeft want vroeger mocht je blij zijn dat je af en toe een brief van het thuisfront kreeg. Wel zo leuk nu, niet dan? Ook voor ons natuurlijk. :) We zitten ons wel af te vragen wat de Engelsen aan topografie leren op school.

    We wensen je veel plezier daar en sterkte met je vakken psychologie en geschiedenis.
    liefs Debby en Paul

  • 25 September 2012 - 00:03

    Omi :

    Fijn om nu te lezen dat het beter met je gaat en met je heimwee (dat je dat niet meer hebt natuurlijk). Je klinkt in ieder geval een stuk vrolijker en dan kun je ook meer genieten. Doe dat dan ook maar. Je grootmoeder is vorige week onderuit gegaan in de sauna. Ja, dat heb je ervan als je je slippers niet aan doet. Zere kont en linkerbovenarm maar alles is goed gekomen. Flink in de hete sauna's geweest en dat is goed. Alleen ben ik nu snotverkouden maar dat hoort een echte fries regelmatig te hebben heb ik gehoord. Heb je nog ergens behoefte aan in Engeland ?. Het zal daar aan de kust ook wel koud worden. Lekkere fleecedeken of warme sokken (toffels) ? Volgende week ga ik naar dansles in Leeuwarden. Ja, je oude grootmoe probeert ook nog wat. Lijkt me wel leuk, ben ik er even uit. En wie weet wat ik tegen kom. Zo, je weet de meeste nieuwtjes weer dus vanaf deze kant heel veel plezier en een hele dikke kus van je Omi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Fleetwood

Jildou

Ik ga een jaar naar school in Blackpool en zal in Fleetwood wonen. Op deze pagina zal ik jullie op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 9327

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 30 November -0001

Flight to Fleetwood

Landen bezocht: