Proefpakken - Reisverslag uit Fleetwood, Verenigd Koninkrijk van Jildou Veldman - WaarBenJij.nu Proefpakken - Reisverslag uit Fleetwood, Verenigd Koninkrijk van Jildou Veldman - WaarBenJij.nu

Proefpakken

Blijf op de hoogte en volg Jildou

26 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Fleetwood

Hallo vriendjes, vriendinnetjes, mensen die ik misschien helemaal niet mag en familie!
Dit zal een van mijn laatste blogposts worden, aangezien ik over precies 2 weken weer thuiskom. Even terzijde, ik schrijf deze blogpost onder het genot van muziek van de meest sexy Brit in de wereld. (Robbie Williams, awh)
Mijn laatste blogpost was op 13 april, en dat is ondertussen alweer 6 weken geleden. Ik wil heel graag vertellen dat ik verschrikkelijk spannende dingen heb gedaan in de afgelopen 6 weken, maar ik heb vooral rustig genoten van gezellige avondjes in de bios, pubs, restaurantjes en bankhangdaagjes met Noortje.
In de eerste twee weken na de vakantie heb ik dus weinig uitgevoerd, en de dag voor mijn verjaardag (25 april) gingen we uiteten in Wetherspoons, waar het Curry Night was (Dat betekent heerlijke Indiase Curries voor weinig geld) en tot mijn grote verbazing kreeg ik daar een verjaardagstaart van mijn gastmoeder, haar kinderen, haar kleinkind en Rea. Vet lief! Enfin, de dag daarna was ik echt jarig en dat vierde ik met mijn vriendjes en vriendinnetjes in de pub, wat vet gezellig was. Ik heb een boek over Luiaards gekregen, een prachtige armband, een Nemo knuffel (Ja, ik krijg knuffels op mijn achttiende verjaardag, problem?) en heel veel kaartjes, ook van mensen die ik alleen zie tijdens mijn lessen - wat heel normaal hier is, heel anders dan in Nederland dus. Vervolgens kreeg ik van mama te horen dat ze mijn eerste tatoeage gaat betalen, hoezee hoezee! Kon me geen beter cadeautje wensen. Op 30 april ging ik de fantastische film The Croods bekijken in de bioscoop, en persoonlijk vind ik het echt de beste animatie ooit, mede omdat er een Luiaard in zit. De dag erna ging ik naar de bioscoop om Oblivion te kijken, en wat een rot film is dat zeg. Goed, nu genoeg over onbelangrijke dingen die jullie waarschijnlijk heel saai vinden om te horen.
Begin mei werd Ajax kampioen, wat ik heel stijlvol in mijn eentje heb gevierd. Daarbij hebben we hier één zonnige dag gehad, 7 mei, en wat was het heerlijk om die door te brengen op het grasveld achter school.
En toen was het 9 mei. Het besef dat je nog maar een maand over hebt. Dat is even slikken. Ik kan niet geloven dat de afgelopen 9 maanden zo snel zijn gegaan. Het voelt alsof ik hier gister pas aan kwam. Ook vind ik het moeilijk te beseffen hoeveel er eigenlijk in zo'n jaar gebeurd. Allemaal vervelende, rare besefmomentjes wat moeilijk te verwoorden is. En nu is het 26 mei, zit ik op mijn kamertje en ben ik aan het proefpakken. Past alles wel in mijn koffer? Gelukkig heb ik een collega van mijn lieve stiefpapa Everhard die deze week al wat spulletjes op komt halen, dus dat is al een zorg minder. Ik moet toegeven dat ik anders niet had geweten hoe ik alles thuis zou krijgen.
Verder hebben wij natuurlijk nog met allemaal verschillende nationaliteiten naar het Songfestival gekeken, waar ik ongeveer driehonderdvierendertig grappen heb gemaakt over hoe Duitsland 96 punten minder dan Nederland had. Hilarisch ben ik. Fijn avondje!
Afgelopen week heb ik nog een verjaardagscadeautje gekregen, en godjezus, nog zo'n perfect cadeau: 5 september ga ik met Naomi naar Paramore! Nogmaals duizendmaal dank!!!!!!!!
Ook ben ik afgelopen week weer naar de bios gegaan, met hoge verwachtingen van The Great Gatsby. Wat een afknapper zeg. 2,5 uur pure bullshit.
Afgelopen donderdag waren Noortje en ik zo verveeld dat we besloten onze 1 centjes en 2 centjes te verspillen in de arcade. Helaas was er geen spel dat 1 centjes accepteerde dus we waren snel uitgespeeld. We besloten wat rond te lopen en natuurlijk lopen wij tegen twee Christelijke mannetjes aan, die ons hun geloof willen verkopen. Een Franse 'Je ne comprends pas' haalt ons hier niet onderuit wanneer ze beseffen dat we niet echt Frans zijn, en ik geloof dat ik in die 10 minuten waarin hij tegen ons sprak wel 30 verschillende suïcidale gedachten heb gehad.
En nu ik dacht bijna aan het eind van mijn blog te zijn, besef ik me dat ik iets belangrijks ben vergeten te vertellen: examens! Vorige week maandag had ik een media examen, wat wel redelijk ging, 10 blaadjes vol geschreven dus dat zit vast wel goed. De dag daarna had ik geschiedenis, wat beter had gekund maar nog steeds wel redelijk ging. En wat betekent het als een uitwisselingsstudent haar examens heeft gehad? Dan mag ze dat vak afsluiten, jawel. Dus ik heb geen geschiedenis lessen meer en geen media lessen meer, maar de geluksvogel die ik ben, nog wel psychologie lessen. Dus ik kom dagelijks naar college voor 70 minuten les, van maandag tot en met donderdag. Gelukkig heb ik geen psychologie op de vrijdag, wat dus betekende dat ik een dagje eerder vakantie had dan alle Engelse studenten. Ja, ik heb nu al weer vakantie. Vraag me niet waarom. Enfin, ik heb mijn examen van psychologie op 5 juni, dus nog maar een paar lessen na de vakantie en ik ben ook klaar! En dan op zondag 9 juni zal ik al terug keren. Gek idee. 10 maanden in een ander land gewoond hebben en dan gewoon weer terug keren naar Nederland. Doen we even.

Ik ga proberen een dag voordat ik naar huis kom nog even een post te schrijven, maar ik kan niets beloven!

TOT ZIENS
xxxx

  • 26 Mei 2013 - 13:27

    Monique:

    Weer leuk geschreven schat. Kun je ook geld mee verdienen! Leuk studentenbaantje straks..... Xxx

  • 26 Mei 2013 - 23:33

    Omi:

    Hoi famke, nou dat was weer heel wat om te vertellen en te schrijven. Je zegt dan wel dat je niets mee maakt en dat het misschien voor anderen saai is om te lezen maar het wordt toch een echt een beetje een dagboek op deze manier. Ben ik weer op de hoogte. Dat zal straks inderdaad wel even wennen zijn maar ook dat zal weer goed komen. Weer nieuwe mensen en vriendjes en vriendinnetjes. Maar het echte leven wacht ook weer op je. Zie uit naar je komst !!! Dikke kus, Omi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Fleetwood

Jildou

Ik ga een jaar naar school in Blackpool en zal in Fleetwood wonen. Op deze pagina zal ik jullie op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 9333

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 30 November -0001

Flight to Fleetwood

Landen bezocht: