Aftellen geblazen - Reisverslag uit Fleetwood, Verenigd Koninkrijk van Jildou Veldman - WaarBenJij.nu Aftellen geblazen - Reisverslag uit Fleetwood, Verenigd Koninkrijk van Jildou Veldman - WaarBenJij.nu

Aftellen geblazen

Blijf op de hoogte en volg Jildou

13 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Fleetwood

Hallo mensen! Nu is het alweer een tijdje geleden dat ik wat heb gepost, en al mijn excuses beginnen ook mij een beetje mijn strot uit te komen. Om toch een gewoonte voort te zetten: Mijn nederige excuses voor het laat updaten van mijn fantastische blog!
De laatste keer dat ik wat poste was vlak nadat mijn mami hier was, en dat is ondertussen ook al weer anderhalve maand geleden. God, wat gaat die tijd vervelend snel! Dat brengt mij op het volgende: op 3 maart hebben Noortje en ik onze tickets naar huis geboekt. 9 Juni zullen mijn longen zich weer vullen met Nederlandse lucht! Dat is dus over 8 weekjes en een dag, en geloof me, ik ben nog meer onder de indruk van hoe snel de tijd voorbij gaat dan jij. Enfin, zet dus 9 juni in je agenda want dat is een dag die je niet vergeten wil.
4 maart pakte ik na school de trein naar Preston met Noortje, Rea en Fabienne. Wij zouden die avond namelijk naar een concert van Bastille gaan, en het was VET. 's Avonds laat nog een taxi naar huis gepakt en de volgende ochtend netjes weer op school verschenen: zo doen wij dat.
Drie daagjes daarna kregen we eindelijk de resultaten van de examens. Zenuwachtig was ik allerminst, aangezien ik toch al wist dat ik elk van mijn examens pittig verziekt had. Hups, voor die resultaten naar school, glimlachend neem ik dat papiertje aan van mijn mentor en met die zelfde glimlach kijk ik daarna op van datzelfde papiertje: een C voor geschiedenis en een B voor psychologie! Hoezee, hoezee! Ook voor Engels was ik geslaagd (geen cijfer maar wel een score) dus ik ben zeer tevreden!
Niet veel later ging ik met Noortje's gastgezin mee naar de dierentuin, wat hartstikke gezellig, doch koud, was.
Voor de rest doe ik vooral kleine, voor jullie oninteressante dingen, zoals naar de bioscoop gaan (Safe Haven, zeker weten een aanrader! Mama, niet zo'n aanrader.) Ook gaan we soms naar bandavondjes of iets dergelijks, wat echt super leuk is.
Goed, de maand maart sloten we af met een etentje bij pizzahut, waar ze echt de heerlijkste pizza's ooit serveren. Je kunt zelf je korst kiezen. Korst gevuld met kaas, of met saus, hartstikke smakelijk. Over pizza praten maakt me hongerig, dus ik ga snel verder.
De eerste twee weken van april waren voor mij twee vakantie weken. Ik weet niet waarom ze hier twee weken vakantie geven voor Pasen, maar ik vond het best prettig! Op het begin van deze vakantie kwamen Rea's ouders en broertje langs, die haar op 1 april meenamen naar Schotland. Een weekje later brachten ze haar weer terug. In totaal ben ik twee keer deze familie uit eten geweest en ik kan je vertellen dat ik fan van ze ben! Wat een lieve mensen, voelde me helemaal op mijn gemak bij hun.
Ik dacht dat ik me dood zou vervelen in de week zonder Rea, maar dat viel hartstikke mee! Ik chillde veel met Noortje en op de woensdag gingen we een dagje naar Preston om te winkelen! Daar heb ik prachtige hakken gehaald die mijn voeten al zwaar hebben mishandeld. Iets met mooi willen zijn en pijn lijden. In de avond naar de bios en om 2 uur 's nachts thuiskomen omdat je film laat afgelopen is, is niet ideaal als je de volgende dag naar een pretpark gaat. Yep, ik ben naar Pleasure Beach geweest met 3 Engelse vriendjes en had echt een super dagje! In één van de achtbanen vergat ik mijn bril af te doen dus het enige wat ik deed was met mijn hand mijn bril vasthouden. Leuk ritje. Een andere achtbaan maakte me aan het huilen, omdat ik zonder bril opeen wel heel veel wind in mijn ogen kreeg. Maar even alle gekheid op een stokje, het was super vet en de donuts waren heerlijk! Op vrijdag gunde ik mezelf een filmdagje en in de avond nog even naar Fabienne geweest! De rest van het weekend heb ik met Noortje gespendeerd en op de zondag de stad in geweest, hup naar de opticien en ja hoor, aanstaande dinsdag krijg ik mijn nieuwe bril! En het montuur + de glazen kosten me maar 18 euro, omdat ik een full time student ben. En omdat ik nog 17 ben! Maar ook dat verandert snel. In slechts twee weekjes word ik alweer 18 en ik kijk er niet naar uit. Ik moet nog van alles regelen met die stomme zorgverzekering. Dat zijn echt van die momentjes waarop je beseft dat je je ouders nog best een beetje nodig hebt!
De tweede week van de vakantie ging ook verschrikkelijk snel. Rea kwam thuis en dus heb ik veel tijd met haar doorgebracht. Eerlijk gezegd ben ik compleet vergeten wat we precies gedaan hebben, maar ik weet wel dat ik op vrijdag avond ben wezen bowlen met Hanna, Noortje, Cecilie en Nisa!
En dat brengt mij alweer bij vandaag, mijn ene laatste dag van de vakantie. Ik kan je vertellen dat ik zonder enig plezier vooruit kijk naar College op maandag.
Ik wil jullie nu wel weer beloven dat ik écht écht écht vaker zal schrijven op mijn blog, maar ik weet dat dat een lege belofte is. Dus ik zeg sorry in advance, en adieu!
TOT OVER 8 WEKEN, HOMIES

xxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 April 2013 - 16:50

    Nienke:

    Heel vervelend voor jou dat je over 8 weekjes alweer naar huis moet
    maar hoezee voor ons, want dan kan je weer partymachen met ons.

    Tot snelxxxxxx

  • 13 April 2013 - 19:52

    Monique:

    Nog maar 8 weken? Nog maar even flink genieten van de mooie omgeving en al die lieve mensen in je omgeving.
    Want wat heb je het getroffen met Rea en Sylvia! Had niet beter gekund!
    Maar wij zijn natuurlijk wel heel erg blij dat over niet al te lange tijd weer bij ons bent.
    Toen je net in Engeland was had je heimwee naar huis maar ik denk dat je nog heimwee naar
    Naar Fleetwood krijgt. ( maar dan huil je maar even bij mij uit hoor. )
    Meisje, geniet vooral van je laatste weken en we spreken elkaar snel weer!

    Dikke knuffel van ons!!

    Xxxxxxxxxx

  • 14 April 2013 - 00:39

    Omi:

    Hoi Jildou,
    nou dat was weer een heel verhaal maar wat wil je ook na zoveel tijd. Gelukkig zit het er bijna voor je op en kun je inderdaad alweer aftellen. Allemachtig, wat is dat snel gegaan. Niet alleen jij bent een jaartje ouder maar ik ook hoor. Getverderrie. Moet er niet aan denken. Maar ik zal blij zijn als je weer terug bent en ik je weer wat vaker kan zien. Ook ik had vaker moeten mailen maar ook ik zeg sorry tegen jou omdat ook ik het druk heb en vaak met andere dingen bezig ben. ( Je zult wel denken: zal wel, dat oudje heeft het vast niet drukker dan ik). Wat fijn dat je toch nog aardig wat goede resultaten over je vakken hebt. Niet gek hoor.
    Staat er nog iets op het programma van je school of ben je nu klaar ? Vermaak je anders nog maar even want het harde leven staat je straks natuurlijk weer te wachten.
    Tot zover lieverd, tot ziens (kan ik nu zeggen) en je kaartje komt eraan.

    Liefs, dikke tuut, Omi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Fleetwood

Jildou

Ik ga een jaar naar school in Blackpool en zal in Fleetwood wonen. Op deze pagina zal ik jullie op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 9337

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 30 November -0001

Flight to Fleetwood

Landen bezocht: