Berg beklommen, beginnen aan de afdaling! - Reisverslag uit Fleetwood, Verenigd Koninkrijk van Jildou Veldman - WaarBenJij.nu Berg beklommen, beginnen aan de afdaling! - Reisverslag uit Fleetwood, Verenigd Koninkrijk van Jildou Veldman - WaarBenJij.nu

Berg beklommen, beginnen aan de afdaling!

Blijf op de hoogte en volg Jildou

10 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Fleetwood

Ik begin deze post met een shout-out voor meneer Ripmeester, mijn fantastische mentor op het assink, die natuuuuurlijk stukken beter is dan de mentor die ik nu heb! Ik zal deze post direct gebruiken om zijn vragen te beantwoorden!

Vandaag is het dan de 10e van januari, wat betekent dat ik, jawel, al halverwege ben! Ik kan niet geloven dat de tijd zo snel is gegaan en dat er al weer vijf maanden op zitten. Time flies when you're having fun. Ik heb de berg beklommen, en nu is de afdaling begonnen. Best een vreemde gedachten dat 2013 het jaar is waarin ik weer voet op Nederlandse grond zal zetten. Niet een onaangename gedachten, het lijkt me heerlijk om iedereen weer even te zien en vast te houden.

Ook had ik vandaag mijn eerste twee examens: English GCSE (High school niveau) en Psychologie. De examens speelden zich af in de gymzaal en even voelde het als mei 2012, met als enige verschil dat deze mensen een stuk rumoeriger waren. En de tafels waren ongeveer twee centimeter breed. En de stoelen zaten ruk. Enfin. Alle oefenexamens van English waren een eitje, en ik had niet verwacht moeite te hebben met dit examen. Helaas, fout gedacht. Het was moeilijker en anders dan alle oefenexamens, dus waarschijnlijk zal ik deze moeten herkansen! Shit happens. Daarna had ik psychologie, waarbij de eerste helft wel goed ging, maar de tweede helft heb ik mijn vraagtekens bij. Het is nu maar afwachten tot maart (!!!!!!) want dan komt de uitslag pas binnen. De Engelsen hebben het concept 'nakijken' nog niet helemaal begrepen.

Ook heb ik een poging gedaan tot het aanmaken van een DigiD, want ik wil me natuurlijk in gaan schrijven voor een studie in Nederland. Helaas faalde ik erg pijnlijk in het aanmaken van een DigiD en moet ik dat hele proces opnieuw doorlopen. De studie Media, informatie en communicatie op het saxion in Enschede laat dus nog even op zich wachten. Als plan B wil ik me inschrijven voor leraar Nederlands 2e graads vo aan de Hogeschool in Utrecht. Of dit misschien nog mijn plan A wordt, zal ik nog even moeten bekijken. In ieder geval ga ik mij voor deze twee studies inschrijven. Voor Media, informatie en communicatie zal ik een toelatingstest moeten doen, omdat ik geen economie had op het Assink. Dat wordt dus naast de vakken die ik hier volg, ook nog blokken voor economie. Maar het is allemaal met een goed doel, natuurlijk!

Ik moet Ripmeester teleurstellen, want ik heb de Terminator nog niet bekeken. SHAME ON ME, ik weet het! Ik zal het ooit doen. Echt. Beloofd. Geen grapje.

Nou, dit was het wel weer voor vandaag! Een korte update, simpel omdat het gevierd mag worden dat ik halverwege ben!

kusjes en ga maar vast klaar staan op schiphol, want ik ben er al bijna!

xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Fleetwood

Jildou

Ik ga een jaar naar school in Blackpool en zal in Fleetwood wonen. Op deze pagina zal ik jullie op de hoogte proberen te houden!

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 9339

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 30 November -0001

Flight to Fleetwood

Landen bezocht: